سئو

سئو

سئو

سئو

  • ۰
  • ۰

رپرتاژ و یا رپورتاژ آگهی در واقع یک قالب به خصوص می باشد که شرکت های گوناگون برای انتقال پیام برند خود و بازاریابی محصولاتشان استفاده می کنند. در رپورتاژ آگهی تبلیغات به صورت غیر مستقیم صورت می گیرد به گونه ای که شما باید مطلب خود را به صورت بی طرفانه برای مخاطب بنویسید. برای این منظور مدیر تبلیغات به روزنامه، وب سایت و مجلات هزینه ای برای فضای مورد نیاز جهت درج تبلغیات پرداخت می کند. رپورتاژ آگهی مزایای زیادی نسبت به تبلیغات چاپی و سنتی دارد، در رپورتاژآگهی مقالات ویژه و خاصی را که توسط یک گزارشگر خبری نوشته شده است را ترکیب می کنند. داستان های ویژه معمولا به ویژگی های خاص تر و بیشتری در رابطه با یک شرکت و یا محصولات نسبت به تبلیغات سنتی می پردازد. با این اوصاف شما به مواردی که به چاپ می رسد کنترل کمتری خواهید داشت. شما با پرداخت هزینه بیشتر جهت فضای اختصاص یافته به مطالب خود، می توانید میزان قدرت کنترل و مدیریت خود را برا کلیت پیا افزایش دهید. این کنترل بیشتر منظور این است که شما به راحتی می توانید به مزایا و ویژگی های محصولات و خدمات خود اشاره داشته باشید.

قالب کلی

در حالت کلی ماهیت رپورتاز آگهی با آگهی های معمولی تفاوت دارد، این تفاوت حاکی از استفاده از یک تصویر و پیام برند می باشد. در رپوتاژ آگهی، آگهی بر محور محتوا می باشد و طول مطالب در آن زیاد است که به مزایای محصولات و یا بیان یک روایت پرداخته می شود و گاهی نیز عناصر بصری در آن به کار برده می شود.

اعتبار

یکی از مهم ترین دلایل مدیران تبلیغاتی برای استفاده از رپورتاژ آگهی این است که معمولا رپورتاژآگهی اعتبار بیشتری در بین مخاطبان دارد. همچنین رپورتاژ آگهی اغلب توسط هر محتوای دیگری درون یک رسانه توسط مخاطب خوانده می شود.  بنابراین هر چه جذابیت و هیجان بیشتری از طریق آن در خواننده ایجاد شود، تاثیرگذاری آن نیز افزایش خواهد یافت. اغلب مردم آگهی هایی را که همش در آن ها عکس و تصویر قرار دارد را تنها به دید یک تبلیغ نگاه می کنند و اهمیت زیادی برای آن قائل نیستند. تشخیص یک رپورتاژ آگهی از دیگر آگهی ها در بسیاری از موارد کار آسانی نیست. البته لازم به ذکر است که در بالای یک آگهی رپورتاز حتما باید به رپرتاژ آگهی بودن آن اشاره شود.

نویسنده

در اغلب موارد متن رپورتاژ به وسیله فردی که در داخل سازمان است و مسئولیت سفارش دهنده و کمپین های تبلیغاتی را دارد نوشته می شود. البته در بعضی از موارد شرکت های بزرگ مسئولیت تنظیم رپورتاژ آگهی را به آژانس های طرف قرارداد برای کارهای تبلیغاتی واگذار می کنند. با این کار در واقع فضای مورد نیاز جهت چاپ آن ها خریداری می شود و معمولا شرکت های کوچک تنظیم آن را به شرکت های منتشرکننده واگذار می کنند، البته در هر حالت در پایان پیش از چاپ خود شرکت باید آن را بازخوانی و تایید نماید.

مهم ترین نکته ای که در رابطه با رپورتاژ آگهی وجود دارد، بی طرف بودن و استفاده از ادبیات صحیح در متن آن می باشد.


  • ۹۷/۱۰/۰۵
  • reza rad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی