سئو

سئو

سئو

سئو

  • ۰
  • ۰

برند سازی

برندینگ ویا برند سازی در واقع یک علم است که برتری بخشیدن به یک برند و یا نام تجاری شهرت و اعتبار آن را در میدان رقابت افزایش می دهد. بدیهی ست افزایش اعتبار و شهرت یک برند می تواند به فروش بیشتر افزایش قیمت یک محصول  یا خدمات کمک کند. همان طور که می دانید اغلب مردم هنگام خرید به برند یک محصول توجه می کنند و حتی بسیاری تنها کالا و محصولاتی را خریداری می کنند که برند باشند. بنابراین مسئله برند سازی نقش بسزایی در موفقیت یک تجارت و یا کسب و کار دارد و حتی می تواند صاحب برند را ثروتمند کند. به عبارتی دیگر برند سازی یک روش هوشمندانه تولید ثروت و تجارت می باشد. برند سازی چیزی فراتر از نام یک لوگو خاص برای یک محصول و یا خدمت می باشد. برندسازی شیوه ای است که از طریق آن مشتریان، خدمات و محصولات یک شرکت را تجزیه و درک می کنند. به بیانی ساده تر، برند سازی وعده و یا تعهدی است که شما را در مسیر تصمیم گیری و حرکت سازمانی، در هر اقدام بازاریابی و تعامل با مشتری به او می دهد و در طولانی مدت نیز به آن وفادار می باشید.

اصول اولیه برند سازی

نام برند: برای نام گذاری یک برند روش های گوناگونی وجود دارد اما باید در نظر داشته باشید که هدف اصلی در آن این است که در خاطر مردم باقی بماند. بنابراین باید سعی کنید نامی متفاوت و ساده انتخاب نمایید که به راحتی قابل تلفظ باشد و در مخاطب حس خوبی را ایجاد نماید.

سمبل یا لوگوی برند: لوگو در واقع یک سمبل و نشان از یک برند می باشد که معرف شما در بین مشتریان است و موجب تاثیرگذاری بیشتر و سریع تر تبلیغات می شود. برای داشتن یک لوگوی خوب و مناسب باید از یک طراح حرفه ای و یا شرکت تبلیغاتی خوب استفاده نمایید.

استفاده از تبلیغات: تبلیغات در واقع موجب آگاهی از حضور یک برند می شود و می تواند فعالیت و کسب و کار شما را برای مشتریان معرفی کند. تبلیغات می بایست هوشمندانه و خلاقانه باشد تا بتواند نظر مشتری را به خود جذب کند.

شعار در برند سازی: همان طور که می دانید شعار در واقع یک تعریف مختصر و قابل در از یک کسب و کار می باشد. نکته قابل توجه در تعریف شعار این است که قابل درک و به یاد سپردنی باشد. به گونه ای که حتی برای چند ثانیه مخاطب را در فکر فرو ببرد. شعار غیر و واقعی و دروغین تاثیر مخربی روی یک برند می گذارد و می تواند آن را تخریب کند.

پایش رسانه ای: صاحبین برند باید همواره از اخبار و اطلاعات آگاهی داشته باشند تا بتوانند زمان سنجی مناسبی را در جهت کوشش های بازاریابی و تبلیغات خود را کسب نمایند.

روابط عمومی: در حقیقت عامل اصلی یک برند سازی روابط عمومی می باشد. این ابزار روابط دو سویه با مخاطب ایجاد می کند و چنانچه به خوبی از آن استفاده شود موجب همراه بودن همیشگی مشتریان در کنار شما می شود. اما به دلیل هزینه های پایین تر این ابزار در مقایسه با تبلیغات، از آن چشم پوشی می شود.

 


  • ۹۷/۰۹/۲۷
  • reza rad

نظرات (۱)

  • خرید اینترنتی ساعت
  • عالیه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی